افشاگري مقام سابق موساد؛ از کشتار فلسطينيان تا جاسوسي از آمريکا

اين مقام سابق اسرائيلي که تا پيش از اين سمت هاي امنيتي متعددي در سرويس ها و نهادهاي امنيتي اسرائيلي داشته مي گويد: احمد دليمي رئيس سابق سرويس اطلاعات مغرب روزي به آپارتمانم در پاريس پايتخت فرانسه آمد و به من اطلاع داد که مخالف معروف مغربي المحدي بن برکه را خفه کرده و جسد وي را در دستشويي منزلش ترک کرده است.
وي مي افزايد: رئيس سرويس اطلاعات مغرب از من خواست براي از بين بردن جسد اين مخالف به او کمک کنم، از اين رو به وي گفتم بسيار خوب کمکت مي کنم.

ايتان که هم اکنون 88 سال سن دارد در يک ديدار بسيار طولاني که کانال دوي تلويزيون اسرائيل با وي در برنامه مطالعات ( عوفداه ) که به زبان عربي ( واقعيت ) معني مي شود، گفت: به او در ادامه گفتم : براي اين که بتواني از اين جسد راحت شوي بايد مقداري اسيد از بازار تهيه کني چرا که اين اسيد باعث مي شود جسد بسوزد و ديگر بعد از مدتي هيچ اثري از جسد باقي نماند، ايتان اين مطلب را با آرامش کامل در برنامه تلويزيوني زنده بيان کرد.

اين نخستين باري است که اسرائيل به صورت رسمي و از طريق يک مسئول رسمي به داشتن روابط با مغرب و ارائه دادن کمک هايي به اين کشور عربي اذعان مي کند، آنها با اين تلاش ها قصد داشتند از ملک حسن دوم پادشاه وقت مغرب حمايت کنند.

المهدي بن برکه در ژانويه سال 1920 در شهر رباط پايتخت مغرب به دنيا آمد، در 29 اکتبر سال 1965 در فونتني لو فيکونت در شمال فرانسه ناپديد شد . وي از سياستمداران مغربي بود، و يکي از بزرگ ترين مخالفان سوسياليست ملک حسن دوم به شمار مي آمد و رهبري جنبش جهان سوم و وحدت در آفريقا را برعهده داشت.
ملک حسن دوم درخصوص ترور بن برکه گفته بوده که عاملان اين توطئه و تلاش براي ترور وي کساني هستند که در توطئه عليه وي مشارکت داشته اند و منظورش اشاره غير مستقيم به ژنرال محمد اوفقير و ژنرال احمد الدليمي بود.
منابع رسمي مغربي در اين باره به نقل از ملک محمد ششم پادشاه کنوني مغرب هم گفته اند که وي گفته است من از پرونده مربوط به بن برکه اطلاعي ندارم و پدر فقيدم در اين باره اطلاعاتي را به من نداده است، از اين رو اجازه مي دهم در اين باره تحقيقات به صورت فراگيري صورت گيرد.

اما با اين وجود هنوز اين پرونده يک موضوع معلق است تا اين که اين وزير سابق اسرائيلي آمده و تمام ناگفتني ها را بازگو کرد، و سرانجام سرنوشت بن برکه را فاش کرد.
تهيه کننده برنامه حقيقت که مجري اين برنامه و يکي از رسانه اي هاي معروف اسرائيلي بنام دکتر ايلانا دايان است پيش از پخش اين برنامه اعلام کرد: اين برنامه در طول مدت يک سال کامل ضبط شده است و همسر اين وزير سابق اسرائيلي که يکي از افسران با سابقه موساد است و صندوقچه اسرار همسرش به شمار مي آيد براي مدت يک ساعت کامل با اين برنامه مصاحبه کرده است.

اين مصاحبه بي سابقه در نوع خود به مثابه يک سند بي بديل اسرائيلي به شمار مي رود چرا که ايتان در اين برنامه اعتراف مي کند، در راستاي فعاليت هاي خود در سرويس اطلاعات خارجي اسرائيل موساد دهها تن از فلسطينيان عرب را قتل عام کرده است و در اين برنامه حاضر نشد به هويت آنها اشاره کند، و در طول اين برنامه در پاسخ به يکي از پرسش هاي مجري گفته است که براي هيچ يک از اقدامات خود توجيهي داشته و هرگز احساس پشيماني نمي کند، چرا که تمام اين اقدامات وي در جهت حفظ منافع ( نظام ) اسرائيلي و حفظ منافع ( ملت ) يهودي بوده است.

وي در اين مصاحبه فاش کرده است که همواره از پاريس به عنوان محل اقامت خود استفاده مي کرده و از همين شهر براي به خدمت گرفتن مزدوراني عرب استفاده مي کرد، کساني که موافقت مي کردند به موساد اطلاعات بسيار حساسي را درباره کشورهاي عربي ارائه دهند، البته وي به نام اين کشورهاي عربي هم اشاره نکرده است.

وي در گفت وگو با تلويزيون اسرائيلي در خصوص نخستين عمليات قتلي که وي در آن شرکت داشته چنين مي گويد: نخستين باري که عمليات قتلي را اجرا کردم مربوط به سال 1948 مي شد و در شهر بيت لحم در الجليل روي داد در آن زمان من عضو گروه " البلماح " بودم، از اين رو در اين عمليات کميني شماري از اعضاي کليساي آلماني را هدف قرار دادم زماني که آنها از خودروي خود پياده شدند، به آنها نزديک شدم و به سمت آنها از روبه رو تيراندازي کردم و دو تن از آنها را در جا کشتم و هدف از اين عمليات ايجاد هراس در دل آلمان ها براي نيامدن به اسرائيل بود.
وي همچنين اعتراف کرد که بعد از مدتي سرکردگي گروه البلماح را به دست گرفت و با حمله به عربهاي ساکن نقب آنها را به غزه آواره کرده است و به اين عمليات اخراج عرب ها از نقب هم به خود مي بالد، البته وي مدعي است در اين اقدام خوني ريخته نشده است.

وي در توضيح اين مساله مي گويد: من به نزد رهبران قبايل مي رفتم و به آنها مي گفتم تنها 24 ساعت مهلت داريد تا اين اماکن را ترک کنيد، و به سمت غزه حرکت کنيد، وي افزود: به آنها اجازه مي‌داديم هر آن چيزي را که از منازلشان مي خواهند و به آن نياز داشتند را با خود بردارند و بروند و تنها در دو مورد بود که ناگزير شديم منازل را براي ايجاد ترس در دل اهالي به آتش بکشيم و آنها را ناگزير به فرار کنيم .
ايتان بدون هيچ شرم و حيايي و يا حتي احساس پشيماني از اين که نتوانسته بود تمام ساکنان عرب نقب را ناگزير به فرار به سمت غزه کند احساس پشيماني عميق مي کرد،‌ تا به گفته خودش از اين مشکل يک بار و براي هميشه اسرائيل راحت مي شد.

همسر ايتان هم در اين ديدار اعلام کرده است که ايتان تمام اقداماتي را که انجام مي داده را به وي اطلاع مي داده است، وي در اين باره مي گويد: زماني که قرار بود دست به يک وظيفه براي منفعت اسرائيل بزند ديگر تمام احساسش را سرکوب مي کرد، حتي براي قتل هم احساسي نداشت.

وي در اين برنامه براي اولين بار در خصوص نحوه به خدمت در آوردن افسر يهودي آمريکايي بنام جاناتان بولارد پرده برداشت و گفت که چگونه وي را به نفع سرويس اطلاعات اسرائيل در سال 1985 به خدمت در آورد، وي همچنين تاکيد کرد که نخست وزير وقت اسرائيل اسحاق رابين و شيمون پرز وزير خارجه وقت اطلاع داشتند که ما قرار است کسي را مامور جاسوسي عليه آمريکا هم پيمان خود به خدمت در آوريم .

وي گفت : زماني که ماجراي بولارد در آمريکا لو رفت به وي گفته شد سريعا ً خود را به ساختمان سفارت اسرائيل در واشنگتن برساند و در آنجا پناه بگيرد.
ايتان در اين باره توضيح داد: از طريق تلفن قرمز مکالمه اي را انجام دادم و به آنها اعلام کردم سريعا ً وي را از آنجا دور کنيد، و به وي اجازه ورود ندهيد، و من نسبت به رها کردن مزدورمان در آمريکا و اطلاعاتي که بسيار مهم بود و در اختيارش قرار داشت پشيمان نيستم چرا که در کامپيوتر نيروي دريايي آمريکا اطلاعات خوبي داشت و وي در آنجا سمت يک افسر عالي رتبه را داشت.

علاوه بر اين ايتان همچنين در اين برنامه فاش کرد که پيش از دستگيري بولارد تصميم داشتم همکاري با وي را متوقف کنم، چرا که وي ماهانه دو هزار دلار از ما پول دريافت مي کرد، يکي از افسران عالي رتبه سرويس اطلاعات نظامي ارتش اسرائيل ( امان ) به نزد من آمد و از من درخواست اطلاعاتي در زمينه عراق کرد، از اين رو با اين مساله موافقت کردم، لذا از بولارد خواستم در اين زمينه به ما اطلاعات لازم را ارائه دهد، پس از آن بود که وي توسط مقامات آمريکايي دستگير شد، و در دادگاه نظامي به زندان ابد محکوم شد، و اتهامش هم خيانت بزرگ اعلام شد. حتي تلاش هاي به عمل آمده از سوي اسرائيل براي اين که رئيس جمهوري آمريکا وي را مورد عفو و بخشش قرار دهد ثمربخش نبود، از اين رو از آن زمان به بعد حتي پايم هم به آمريکا باز نشد، چرا که احتمال بازداشت و محاکمه من در آنجا بسيار زياد بود.
زماني که درپايان اين برنامه از وي سوال شد آيا تو از اقدامات مربوط به قتلي که خود و رفقايت انجام داده‌ايد پشيمان هستيد با جرات و اعتماد به نفسي زياد گفت : خير هرگز پشيمان نيستم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, | 20:9 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.